Home » SCI/TECH » ZNANOST » Mjesec je nekad bio dio Zemlje?

Mjesec je nekad bio dio Zemlje?

U studiji objavljenoj u časopisu ‘Science’, Sarah Stewart i Matija Ćuk kažu da njihova teorija objašnjava zašto Zemlja i Mjesec imaju sličan sastav.

Nedavna mjerenja pokazala su da Zemlja i Mjesec imaju iste izotope određenih elemenata, što ne bi trebalo biti da je većina Mjeseca nastala od udara nekog stranog tijela. Izotopi elemenata različiti su diljem Sunčeva sustava te ih znanstvenici koriste kao “otiske prstiju” za različite planete i grupe meteorita.

Zemljina rotacija bila je puno brža u vrijeme nastanka Mjeseca i dan je trajao samo dva, tri sata, navodi se u studiji. S tolikom brzinom vrtnje, veliki udar mogao lansirati dovoljno Zemljina materijala da se formira Mjesec, kaže to dvoje znanstvenika.

Po njihovoj teoriji, Zemlja je kasnije postigla sadašnju brzinu rotacije zahvaljujući gravitacijskoj interakciji između njezine orbite oko Sunca i Mjesečeve orbite oko Zemlje. Njihova teorija obrnuta je od postojeće vodeće teorije koja kaže da je Mjesec nastao od materijala divovskog tijela koje je udarilo u Zemlju.

Bitcoin